تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/07/28 - 13:05
کد خبر: 182707

«بررسی نفاق و خطرناکتر از نفاق» از زبان حجت الاسلام کاشانی/6

منافق توبه اجتماعی ندارد/ القای خستگی به جامعه ویژگی اهل نفاق/ فقیهی که در فاصله 10 سال قمه را از حرام به حلال تبدیل کرد! +صوت

منافق توبه اجتماعی ندارد/ القای خستگی به جامعه ویژگی اهل نفاق/ فقیهی که در فاصله 10 سال قمه را از حرام به حلال تبدیل کرد! +صوت

حسینیه می زنند برای ایجاد تفرقه! یک عده ای هستند در لندن که نمی گذارند با حجاب زن مسلمان در دانشگاه برود و یا نمی گذارند همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شود، اما قمه می خواهی بزنید خود انگلیس به آنها ماهواره می دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: "بررسی نفاق و خطرناکتر از نفاق" عنوان سلسله بحث هایی است که توسط حجت الاسلام حامد کاشانی در دهه اول محرم امسال در هیئت عبدالله بن حسن علیه السلام ایراد می شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وی در شب 6 ام محرم به موضوعات ایجاد تفرقه اهل نفاق در جامعه برای از بین بردن ابهت پرچمدار حاک اسلامی و برپا کردن مسجد ضرار پرداخت.

سخنرانی شب ششم

دانلود

* اگر ما می گوییم جریان نفاق بدون سند حرف می زند عرائض ما برای این نیست که با آبروی کسی بازی کنیم و صرف مخالف من بودند نمی شوند به کسی برچسب زد و قصدم آن نیست بعد از جلسات منافق یاب شویم! اما قصدمان این است که جامعه حساس باشد. اگر جامعه بیدار باشد منافق می ترسد اگر جامعه کند تر عمل کند منافق علنی تر رفتار می کند. حظیفه بن یمان از اصحاب رسول خدا و امیرالمومنین می گوید در زمان پیامبر منافقین یسرون یعنی مخفی بودند اما در دوران امیرالمومنین گفت الیوم یعلنون.

*خدا در آیه 73 سوره توبه رسولش می فرماید با این منافق ها جهاد کن و بر آنها اخم کن. خدا اینجا به رسولش می گوید آیات پایانی به مردم می گوید و می فرماید وَلْیَجِدُواْ فِیکُمْ غِلْظَةً یعنی تک تک مردم باید غلیظ باشد و خشونت داشته باشد نسبت به منافق.

* دیگر شاخصه ای که منافقین دارند این است که برچسب می زنند و قرآن می فرماید: الَّذِینَ یَلْمِزُونَ الْمُطَّوِّعِینَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ فِی الصَّدَقَاتِ. برچسب می زند تا کار را پیش ببرد. خدا رحمت کند شهید همت را می گفت به ما می گویند چماق به دست. اگر خلافی انجام داده است و یا حرف خلافی زده است دلیل بیاور چرا برچسب می زنید! کسانی که با پیامبر و پرچمدار هستند با برچسب زنی می زنند.

* توبه این ها را زود نپذیرید. طرف 3 بار اختلاس گر کرده است نباید بگذری نباید به او مقام اجتماعی بدهید! فَإِن رَّجَعَکَ اللّهُ إِلَى طَآئِفَةٍ مِّنْهُمْ فَاسْتَأْذَنُوکَ لِلْخُرُوجِ فَقُل لَّن تَخْرُجُواْ مَعِیَ أَبَدًا وَلَن تُقَاتِلُواْ مَعِیَ عَدُوًّا إِنَّکُمْ رَضِیتُم بِالْقُعُودِ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَاقْعُدُواْ مَعَ الْخَالِفِینَ یعنی توی منافقی که یک بار مردم را منحرف کردی حق نداری دوباره بیایی در عرصه اجتماع و خواص. دیگر حق نداری بیایی به عنوان سردار و سردمدار باشی. حتی قرآن می گوید قُلْ أَنفِقُواْ طَوْعًا أَوْ کَرْهًا لَّن یُتَقَبَّلَ مِنکُمْ إِنَّکُمْ کُنتُمْ قَوْمًا فَاسِقِینَ یعنی انفاق و پول هایی که قرار است بدهند را رسول خدا نمی پذیرید. می  تواند زندگی شخصی داشته باشد بعد از تحمل مجازات. یک بار زبیر جمل راه انداخته است بس است. به همین خاطر امیرالمومنین نگذاشت عایشه در بصره بماند و او را به مدینه فرستاد تا یادش بیاورند که قرآن فرموده بود وقرن فی بیوتکن یعنی ای همسران پیامبر در خانه هایتان بنشینید. توبه اجتماعی ندارد منافق. توبه الهی دارد اما توبه اجتماعی ندارد.

* یکی از کارهایی که منافقین می کنند القای خستگی است. قرآن می فرماید إِذَآ أُنزِلَتْ سُورَةٌ أَنْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَجَاهِدُواْ مَعَ رَسُولِهِ اسْتَأْذَنَکَ أُوْلُواْ الطَّوْلِ مِنْهُمْ وَقَالُواْ ذَرْنَا نَکُن مَّعَ الْقَاعِدِینَ پولدار که ملت را چاپیده است می گوید آقا بس است تند نروید! در واقع منافق از جهاد سیلی خورده است. انسان منافق در موضع ضعف می گوید بس است چون از رشد اسلام ضربه خورده است.

* قرآن در ادامه دسته بندی می کند می گوید عده ای اوج نفاق و فساد هستند و عده ای هم اوج ایمان و مردمی که میان این دو قله قرار می گیرند.

* یک عده آمدند قبل از جنگ تبوک گفتند پیامبر ما یک مسجدی ساخته ایم در کنار قبا تشریف بیارید و این جا نماز بخوانید! بقول خودمان می خواستند عکس یادگاری از حضور پیامبر در آن مسجد داشته باشند. آیه نازل شد که این ها مسجد خواستند برای ایجاد تفرقه. کسی که در جامعه علمدار و رهبر را می زند که دو صدایی یا چند صدایی ایجاد شود قطعا یا نمی داند گیج است یا می داند و عامل فرقه است. خدا به پیامبر دستور داد که این مسجد را خراب کن و آتش بزن!

* حسینیه می زنند برای ایجاد تفرقه! یک عده ای هستند در لندن که نمی گذارند با حجاب زن مسلمان در دانشگاه برود و یا نمی گذارند همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شود، اما قمه می خواهی بزنید خود انگلیس به آنها ماهواره می دهد.

* فقیه بود که خیلی هم باکلاس بود و مثلا عقاید شیکی داشت! سال 78 گفته بود که قمه زدن حرام است اما همین آدم سال 88 گفت قمه زدن مستحب موکد است. حالا اگر بر فرض نظام میگفت واجب است او می گفت حرام است! در حد نماز جماعت هم علما اجازه نمی دهند که تفرقه ایجاد شود و در یک زمان  و یک مکان چند نماز جماعت باشد! چرا؟ چون اتحاد مسلمین را می شکند. تفرقه ایجاد کردن جز قبایح ویژه است. طرف می خواهد هفته برائت بگیرد دقیقا در هفته وحدت می گیرد، دقیقا در روز قدس انتصار السامرا می گیرند! این برای ایجاد تفرقه است و شقاق ایجاد کند.

* در یک دورانی میان مرحوم شیخ جعفر نجفی کاشف الغطاء از یک سو و میرزا محمد اخباری این اتفاق افتاد. شیخ جعفر کاشف الغطا در زمان خودش اعلم مراجع و علمدار پرچم شیعه بود. شیخ کاشف الغطا کسی است که صاحب جواهر می گوید اگر مکتوبه کاشف الغطا پیش من نبود یک صفحه از جواهر را نمی نوشتم. اما این میرزا محمد اخباری با یک سری کارها نزد شاه قاجار که مثلا یک کاری کند که سر کلونل روس را برای شاه بیاورند و با40 روز هو هو گفتن اتفاق افتاد و سر کلنول روس را آوردند تهران!این میرزا اخباری آدم با سوادی بود بر عکس بعضی مدعیان امروزی لذا رفت عراق و کاظمین شروع کرد به ناسزا گفتن به شیخ جعفر کاشف الغطا! به نحوی که الفاظ زشتی را در خصوص رحلت کاشف الغطا گفت. بزرگان شیعه مثل شیخ اسدالله کاظمی و سید عبدالله شبه حکم قتل میرزای اخباری را دادند و مهدور الدم اعلامش کردند و مردم ریختند و او را کشتند.

* امیرالمومنین هم گفتند این قرآن ها که درصفین بر سر نیزه شده است با تیر بزنید. بعضی ها قرآن سر نیزه می کنند تا بازی تفرقه درست کنند و ندای حکمیت ایجاد کنند. ندای حکمیت یعنی نفی حاکمیت پرچمدار.

* چاره چیست؟ اطاعت از رهبر و پرچمدار و علمدار است. در آیه 120 توبه می فرماید مَا کَانَ لِأَهْلِ الْمَدِینَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الأَعْرَابِ أَن یَتَخَلَّفُواْ عَن رَّسُولِ اللّهِ حق ندارد اهل مدینه و اطرافش از رسول خدا به عنوان حاکم اسلامی تخلف کند و فرمان ناپذیر باشد. وَلاَ یَرْغَبُواْ بِأَنفُسِهِمْ عَن نَّفْسِهِ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ هیچ کس حق ندارد علمکی برافرازد که علم اصلی پایین بیاید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top